Terveysteko | Treenata voi vaikka hampaita pestessä tai kassajonossa

TERVEYS | ARJEN HELPOT TERVEYSTEOT

Kodin Kuvalehti kysyi minulta nettiartikkeliinsa vinkkejä arjen pieniin terveystekoihin. Tavoitteena oli löytää sellaisia pieniä treeniliikkeitä, joita voi kätevästi ujuttaa keskelle arkea.

Kokosimme ryhmäliikuntaohjaaja ja personal trainer Kirsi Hartikaisen kanssa kuusi vinkkiä arjen terveystekoihin, joilla mm. vahvistat selkääsi, parannat työtehokkuuttasi ja kohennat yleiskuntoasi.

Arjessa pienet teot ratkaisevat. Riittävän pieni teko on sellainen, joka on toteutettavissa saman tien eikä esimerkiksi sen jälkeen, kun jotain muuta on ensin tapahtunut. 😉

 

 

terveysteot

 

Kuusi arjen helppoa terveystekoa:

  1.  Vaihda työasentoa puolen tunnin välein
  2. Vesilasi pöydälle ja täytä tasaisin väliajoin
  3. Tee varpaillenousuja hampaiden harjauksen aikana
  4. Parkkeeraa auto taaimmaiseen ruutuun ja lisää päivittäisten askelten määrää
  5. Tee lapajumppaa pöydän tai telkkarin ääressä
  6. Keskivartalo kuntoon kassajonossa treenaamalla lantionpohjan lihaksistoa

 

Oletko testannut näitä tai jotain vastaavia käytännössä? Mitkä ovat sinun päivittäisiä tai viikoittaisia terveystekojasi? 🙂

Tuntuuko jokin terveysteko helpommalta tai vaikeammalta toteuttaa, kuin jokin toinen? Miksi?

Hela jutun voit lukea täältä: täältä.

 

terveysteko

 

Kodin Kuvalehden edellinen artikkeli, johon he minua pyysivät asiantuntijaksi koski iltavirkkuja. Artikkelissa käsiteltiin sitä, miksi on oikeastaan aika ok kukkua vähän myöhempään. 13 % suomalaisista on iltavirkkuja. Loput ovat aamu- tai päiväihmisiä.

Jos siis koet virkistyvästi iltaa myöten, niin saatat olla tyypillinen iltakukkuja. Olen kirjoittanut blogissani vireysrytmistä aikaisemminkin siltä kantilta mitä kannattaa huomioida treeni- ja ravintorytmissä, jos olet aamu-, päivä- tai iltavirkku. Käy lukaisemassa!

Kodin Kuvalehden nettiartikkelin voit lukea täältä. 🙂

 

Arki koostuu pienistä teoista. <3 Ajattelemme usein, että terveydessä, painonhallinnassa ja liikunnassa pitäisi tehdä paljon ja isosti. Aina enemmän ei ole enemmän, vaan joskus homma on aika pienestä kiinni.

 

Tee siis jokin helppo arjen terveysteko jo tänään – mitä se olisi? <3
#inhimillinenote

 

x Kipa

 

 

Edellinen kirjoitukseni:

Ajanhallinta | Hallitseeko aika meitä – mitä voisit tehdä toisin?

 

*** Seuraa minua ***

FacebookYouTubeBloglovin

 

*** Instagram: Coachingkira ***

hyvinvointi

<3

(Visited 514 times, 1 visits today)
kira

Instagram: coachingkira Snapchat: kipatiivola **** KTM Auktorisoitu Personal Trainer TrainerLab-kouluttaja Työhyvinvointivalmentaja Elämäntaidon valmentaja Ryhmäliikunnan ohjaaja Yrittäjä Bloggari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 7
Tykkää jutusta