Saavuta tavoitteesi – unohda -isi!

Olisi kiva, jos olisin hoikempi. Pitäisi venytellä enemmän.
Olisi hienoa, jos olisi enemmän aikaa.
Haluaisin liikkua enemmän. Pitäisi lisätä kasviksien syöntiä.
Pitäisi mennä aikaisemmin nukkumaan. 

 

Ihanaa! Hyviä ajatuksia! Mutta tiedättekö, miksi nämä eivät todennäköisesti sinulla tai tuttavallasi toteudu? Koska jokaisesta tavoitteesta ja lauseesta löytyy -isi. Selkeys omista tavoitteistaan eli niiden konkretisoiminen on olennainen osa itse toteutusta. Et voi toteuttaa, jos tavoite on epämääräinen.

Liian usein tavoitteet ovat epämääräisiä ja suuntaa-antavia. Ne eivät ole konkretisoituja. On eri asia miettiä, että haluaisit jotain sen sijaan, että haluat jotain. ”Haluaisin olla terveempi” on eri asia, kuin ”haluan olla terve”. Lisäksi pitää miettiä mitä tämä kohdallasi tarkoittaa. Mitä se terve on?

Huomaan usein painonpudotuksesta ja -hallinnasta puhuttaessa ihmisten kanssa, että tavoitteita on, mutta niiden saavuttamiseen ei oikein uskota itsekään. Tavoite saattaa tuntua ihmisestä itsestään todella kaukaiselta. Kun jokin asia on kaukainen siihen ei oikein osaa suhtautua tässä hetkessä, ja niin tavoitetta kohti vievät valinnat jäävät helposti toteuttamatta.

Toki voi olla muitakin tekijöitä, miksi paino ei laske, mutta oma mindset kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi.

 

saavuta tavoitteesi

saavuta tavoitteesi
Oli se sitten paperille tai aarrekartalle, niin tavote on hyvä olla kirkastettuna itsellesi – ja preesensissä!

UNOHDA -ISI

Alitajuntasi ei ymmärrä konditionaalia. Toisin sanoen mitään ei tapahdu, ellei tavoitteesi ole konkretisoitu tai kirkastettu – nimenomaan sinulle itsellesi. Kun asetat tavoitteita kirjoita niitä ylös niin, kuin sinulla olisi ne jo. Toisin sanoen kirjoita preesensissä:

Syön enemmän kasviksia. Minulla on punainen auto. Minulla on varaa ostaa laadukasta ruokaa kaupasta. Olen onnellinen.

Se, minkälaisia ajatuksia ajattelet ja joilla täytät alitajuntaasi, vaikuttaa myöhemmin toimintaasi. Kun haluat oikeasti pärjätä jossain vältä miettimästä sitä, kuinka hommassa on mahdollista epäonnistua. Sen sijaan mieti, miltä näyttää onnistuminen. Visualisointi on tärkeä osa tavoitteen toteuttamista, itseasiassa koko touhun ydin.

 

Sun pitää nähdä itsesi tavoitteessasi.

 

Lisäksi suunnitelmallisuus ja jatkuvien valintojen tekeminen ovat ratkaisevia. Kaikki on kiinni siitä, miten ajattelet.

 

Nyt ehdotankin, että tälle viikolle kirkasta oma tavoitteesi. Mitä sinä todella haluat? Ei niinkään, mikä olisi kiva. Näin voit seuraavana miettiä millä keinoilla ja missä ajassa saavutat tavoitteesi. <3

 

Henry Ford sanoi aikoinaan viisaasti:

 

 

Näihin kuviin ja tunnelmiin!

 

PS. Ilta-Sanomien äänestys on päättynyt. Voit kuitenkin seurata matkaani Fitnesmalli 2018 finalistina täällä blogissa, YouTubessa ja Instassa. Tämä viikko vierähtää FitFashionin snäpissä ja ensi viikko Fitnessmalli.fi IG-storyssa. Seuraa! 🙂

 

Aurinkoa!
x Kipa

 

 

KURKKAA MYÖS NÄÄ:


Mikä on parasta liikuntaa?

Casting – Finalistien tuuletukset

Fitnessmalli 2018 – finaalin ensimmäinen päivä

Foodin – jyväskyläläinen perheyritys

 

coachingkira
Fitnessmalli 2018 finalisti #2

 

*** Seuraa minua ***

Facebook – YouTubeBloglovin

*** Instagram: Coachingkira_wellness ***

(Visited 404 times, 1 visits today)
kira

Instagram: coachingkira Snapchat: kipatiivola **** KTM Auktorisoitu Personal Trainer TrainerLab-kouluttaja Työhyvinvointivalmentaja Elämäntaidon valmentaja Ryhmäliikunnan ohjaaja Yrittäjä Bloggari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 10
Tykkää jutusta